Pashas


Turkiskt te som kokar i timmar innan det serveras. Lika snyggt som gott :-)


Hummus


Igårkväll var det dax för ladiesnight igen, lika mysigt som vanligt. Vi är verkligen ett gäng toppenbrudar! Igår deltog två "nya" töser, Yifang och Nathaelle, nice! Vårt lilla tjejgäng har nu gått från fem till sju :-).

 




Gårdagskvällen spenderades på en nyöppnad turkisk restaurang, Pasha. Ett mycket trevligt och snyggt ställe med känsla för detaljer. Då jag anlände först av alla chitchattade jag lite med en av ägarna. Han är egentligen en datatekniker som öppnat restaurang vid sidan om, coolt. Jag fick prova turkiskt te, lära mig att han kom från Istanbul och att huvudkocken på Pasha är en äkta turk innan resten av brudarna kom. Vi valde att beställa in en mix av husets bästa, accompanjerat av rödvin så klart. Vi njöt av hummus, grekisk sallad, grilltallrik, piroglikanade knyten…  Allt var jammi och avrundades med husets egna (mkt spicy) drink. Jag kan varmt rekommendera dig ett besök på Pashas!

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0