Dagens ros!

Det är få saker som piffar ett hem så som levande blommor. Dessa rosor flyttade hem till oss på vår 4-års dag. Nej jag fick inte, jag gav.

 

 

 

Hej sötisar! Tack för att ni tittar in till mig idag! Måste säga att era många kommentarer verkligen värmer mitt blogghjärta. Så mysigt att öppna bloggen och läsa igenom era avtryck på mornarna. Dagens ros vill jag ge till er som gett små tips om vår soffgrupp, tusen tack för era tankar!

 

 

I Shanghai skiner solen även denna torsdag, jag vet att jag tjatar men denna höst har verkligen varit helt otrolig. Strålande sol och blå himmel nästan varje dag. Denna vecka har dagstemperaturen varit upp mot 15 grader vilket är lovely för december. Nej, det är inget snack om att vi gjort oss ett uppköp klimatmässigt genom att flytta till Shanghai. Däremot kan jag inte påstå att vi hinner njuta så mycket av det fina vädret. Igår jobbade jag till klockan tio och Micke ramlade inte hem förrän efter klockan 2 i natt (han var på jobbmiddag). Inte mycket tid över för något annat än jobb med andra ord.

 

 

Ikväll anordnar svenska handelskammaren julmingel. Svenska kören kommer att vara där och sjunga julsånger också kommer det bjudas på lite svenskt julplock. Låter onekligen supermysigt! Men jag måste säga att en hemmakväll med Micke lockar det med, har knappt sett honom denna veckan. Också har träningen blivit ganska försummad på sista tiden, hade varit skönt att röra lite på sig. Dessutom är helgen redan fullbokad med hejdå fest för Per, middag och julfika. , jag hör ju själv hur jag låter. Hemmakväll får det bli denna torsdag! Kram till dig!

 

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Fru Björnsson

Låter härligt med svensk kör!

Här på ön så har m plockat bort ambassaden! Trist:-(

Ha en skön mysig kväll.

2010-12-09 @ 09:12:43
URL: http://srilankainmyheart.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Oj, det var trist. antar att det inte finns lika många svenska företag där som här.



kram

2010-12-10 @ 02:23:50
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0