Womens day


Denna eftermiddag spenderade jag tillsammans med en smoothie och två tjejkompisar på en utomhusservering. Lovely!

 

 

Idag är det ”womens day” i Kina och det innebär en halv dag ledigt för alla kvinnor på IKEA kontoret i Shanghai, me likey! Jag lämnade kontoret redan vid klockan två och sedan mötte jag upp med två härliga tjejer, Carro och Hanna. Det blev en trevlig fika på en utomhusservering i Taikan.

Så här passande på ”womens day” gjorde jag en en iaktagelse på jobbet. Två mycket höga chefer är på besök på Shanghai-kontoret för att hälsa på våra högsta chefer. Tillsammans var de 5 stycken som bjöd in oss mellanchefer på möte idag. Alla mellanchefer var kvinnor, de höga cheferna män. I mötet presenterade de en ny organisation som ska hålla till i Europa, de var 35 st. 34 st kvinnor och en man, gissa vem som var chefen… IKEA är ett underbart företag på många sätt och personligen har min karriär skjutit i höjden sedan jag började på IKEA. Men det krävs ingen proffessor för att inse att för att nå toppen ska du vara en vit man, strax över 40 år och komma från Europa. Så denna dagen ”Womens Day” vill jag tillägna alla kvinnor som kämpar för att ta sig upp i toppen. Jag tror på er!

 

Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0