Ovanligt i Shanghai


Detta mina vänner är två ovanligheter i Shanghai, avokado och kronärtkocka. Avokado har jag sett i butik men aldrig köpt på grund av det hutlösa priset men kronärtskocka har jag inte sett här förr.




Har förstått av alla facebookuppdateringar att solen skiner på er hemma i Skåne. Så är inte fallet i Shanghai kan jag tala om. Det har legat stora tunga regnmål över Shanghai hela helgen. Grått, trist och regnigt helt enkelt. Den enda positiva med gråa dagar som dessa är att jag kan använda mina Hunter gummistövlar. Lite blond kommentar, I know men sant :-).


Jag har hunnit med att bruncha på Enoteka denna gråa söndag. Ett riktigt mysigt söndagsnöje och idag var det några nya ansikten med, kul! Efter brunchen passade jag på att gå till "avokodo-tanterna" på Wulumiqi lu. Två riktigt kända tanter i Shanghai som säljer grönskaker som vi västerlänningar gillar till rimliga priser. De kallas "avokado-tanterna för att de säljer billiga avokado. Denna frukt är annars oförskämt dyr i Shanghai, minst 30 kr st. Hos tanterna kostade de bara 10 kr styck, lycka! Dessutom hittade jag pinjenötter, kronärtkocka, rödbetor, småpotais mm mm. Grönsaker som jag faktiskt aldrig sett i Shanghai innan. Det mina vänner gjorde min dag och ikväll blir det kokta kronärtskockor i lägenheten på 21a våningen!


Annars så jobbar jag vidare med mina bloggplaner, tror inte att blir ett avlöjande idag trots allt. Men den som väntar på något gott :-). Nä mina kära, denna donnan ska göra sig redo för lite söndagsyoga och önskar dig en härlig dag!



Kärlek
Sara
 


Kommentarer
Postat av: annelie berg

spännande! :)

2011-03-06 @ 12:01:38
URL: http://annelieberg.se
Postat av: sara

eller hur?! :-)

2011-03-06 @ 12:55:07
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Christin

Riktigt fin bild! Du är duktig på att fota! Kram!

2011-03-06 @ 18:27:33
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: sara ♥

Tack Christin!

2011-03-07 @ 02:37:37
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0