Explosiva Kina!


Kinas BNP i relation till andra länders BNP år 2000




Kinas BNP i relation till andra länders BNP år 2009





Kinas beräknade BNP i relation till andra länders BNP år 2020




Att Kina växer så det knakar har nog inte undgått någon. Men exakt hur mycket, tja där tappar i alla fall jag bort mig. Därför är jag personligen ett fan av undersökningar som ovan som jämnför och gör det lite enklare att få en överblick över jättelandet Kina.

 

 

Bilderna ovan visar Kinas olika provinser och deras beräknade BNP över olika år. De jämnför sedan BNP:et med andra länder under samma år. 2020 räknar de med att provinsen Jiangsu har samma BNP som Ryssland. Provinsen Hubeis ekonomi beräknas motsvara Belgiens och Beijings Argentina. Lägg sedan ihop alla dessa… Det är inte konstigt att så många företag blickar mot Kina och den kinesiska marknaden! Personligen tycker jag att det är otroligt häftigt att få arbeta och leva i detta explosivt växande land. Min överygelse ligger i att Kinas betydelse på den internationella marknanden bara kommer att öka och öka… Hänger du på?!

 

 

 “After a great deal of time spent travelling in China, reading about China and thinking deep thoughts about China, I have come to the conclusion that the most profound thing one can say about it is this: China is exceedingly big. - Even David Pilling. Asia editor of the Financial Times

 

 

 

Kärlek

Sara



Kommentarer
Postat av: Alexia

Måste bara fråga, är det mycket kriminalitet i Shanghai eller känner man sig ganska trygg när man går på gatorna?

2011-03-07 @ 17:38:07
URL: http://youngmarketer.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0