Best burger in town

Shanghais godaste burgare? Kan mycket väl vara så, du finner dem på Gormet Cafe.

 

 

 

Åh så var det ÄNTLIGEN fredag, nice! M och jag smygstartade helgen redan igårkväll med var sin hamburgare på Shanghais bästa burgar-place Gormet Cafe. Sedan gick vi till Dragonfly för var sin helkroppsmassage. Det hade kunnat bli en perfekt kväll men när vi väl skulle hem gick det inte att få tag på en taxi. I över en halvtimme traskade vi runt i jakt på en taxi, jag med en tung väska över axeln (det var den massagen). När jag till slut fick syn på en taxi som höll på att bli ledig var det verkligen no mercy som gällde. Hahaha, jag fullkomligt kaste mig över taxin, hade man inte vetat bättre hade man kunnat tro att det låg en stor guldklimp och väntade inne i bilen. De få gånger det är svårt att få en taxi i Shanghai kan man räkna med att typ 10 000 andra också letar efter en taxi så då är det bara att lägga bort allt vad artig heter och plocka fram de vassa armbågarna. Hem kom vi alla fall.

 

 

Idag står det en avslappnad afterwork på schemat. Vi ska till ett nytt området i Shanghai, Sinanmansion. Återkommer med rapport. Oavsett om vi gillar stället eller inte så är jag tämligen säker på att det kommer bli en trevlig kväll, det kommer ju så mysigt folk. Bland annat fyra Shanghai-bloggerskor :-).

 

 

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: hanna

Tack för bra restaurangtips! Dragonfly borde man besöka minst en gång i veckan.

2011-01-14 @ 07:49:22
URL: http://hannaishanghai.blogg.se/
Postat av: Lollo

gillar burgaren och tackar för sstarplace adressen!:)

2011-01-14 @ 08:04:30
URL: http://shanghaiflickan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh den såg verkligen smaskig ut!

Är kineserna duktiga på att massera?

2011-01-14 @ 10:35:34
Postat av: sara

Eller hur Hanna, dragonfly är bra!



Kineserna är duktiga på att massera men de är väldigt hårdhänta :-)

2011-01-15 @ 10:20:43
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Hoppas du hade en härlig kväll :)

2011-01-15 @ 20:58:10

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0