Upps and downs


Igår kände jag mig som ett darrande asplöv på kontoret. 12 grader kom vi upp till, på tok för kallt för 8h framför en dator!




Första dagen på jobbet efter 2 veckors härlig semester och aircon slutade att fungera på min våning. Behöver jag förtydliga att det var kallt. Sveriges -15 grader kan slänga sig i väggen mot en hel dag framför datorn i 10 grader. Brrr. I Sverige tror jag inte att vi hade fått fortsätta jobba, i Kina är reglerna inte så strikta. Håller tummarna för att vi har värme idag, är inte alltför hoppfull dock. Igår när jag lämnade jobbet hade de fortfarande inte kommit på anledningen till kylan.

 

 

Annars så måste jag erkänna att det är blandade känslor över att vara tillbaka i Kina. Jag tycker bättre om Sverige, så är det bara. Visst finns det fördelar med Shanghai men inte tillräckligt många för att de ska vinna över mitt vackra hemland. Just nu längtar jag faktiskt till den dagen vi flyttar hem igen, när än den dagen nu kommer. Idag hade det faktiskt känts skönt med ett inplanerat "flytta-hem-datum". Men jag vet ju också att veckan direkt efter ett Sverigebesök är "de värsta" och att jag snart glömmer att längta hem. Upps and downs.

 

 

Nej mina kära, nu ska jag göra det bästa av mitt Shanghai-liv och ta mig till jobbet. Idag får jag min första svenska kollega så känns lite extra kul just idag. Jo, vi är många svenskar som jobbar på IKEA men på just min avdelning har jag varit ensam svenne. Men som sagt, idag kommer det en till :-). Förutom jobb så står det även ett yogapass på dagens schema. Om jag får plats vill säga, januari brukar alltid vara en galen månad på alla gym :-). Önskar er en härlig onsdag vänner.

 

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0