Snapshot

Ett litet smakprov från vårt nymålade matbord. Vårt BJURSTA-bord från ikea i ek har nu blivit vitt. Det tog en vecka och fem lager färg men nu har bordet äntligen ändrat färg.

 

 

 

Åh så var det fredag och jag har klarat av veckans enda dag på kontoret. Det var slitigt kan jag tala om, jag tror att min kropp egentligen uppskattat en dag till i viloläge, nu har jag en ömmande hals och ett trött huvud. Men ändå skönt att komma in till jobbet igen och kunna bita tag i en del grejer som inte går att göra från sjuksängen. Som att dela ut löneförhöjningar till exempel :-).

 

 

Igår hade jag faktiskt energi nog att ta itu med lägenheten på 21a våningen. Innan jag blev sjuk hann vi precis måla om matbordet vitt men sedan hände inte mer än så. Bordet har stått på alla tidningspapper, färgburkarna har legat framme och stolarna har stått snällt in vid väggen och väntat. Ja och sedan fastnade jag ju i soffan och M har jobbat så mycket under veckan att jag är glad att jag sett honom alls. Men igår, då orkade jag härja lite i lägenheten på 21a våningen och nu är det riktigt fint kan jag tala om. Jag tänkte att ni skulle få hålla er till tåls en liten stund innan jag visar upp vår nya matplats men ni får här en liten snapshot av brickan som står på matbordet.

 

 

Annars så längtar jag verkligen efter fredagsmys. I min drömvärld så står det en naken kock i köket ikväll och laggar oxfile med gorngonzola sås. Jag misstänker dock att just min tilltänkta kock är precis lika trött som jag och önskar att jag skulle göra det samma för honom. Kanske får det bli en tur till italienaren runt hörnet istället. En skänk från ovan när båda är för trötta.

 

 

Happy helg kompisar!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Jag sökte på google om att måla om om bjursta bord, och hittade din sida :) Vi funderar också på att måla vårt ekbord till vitt, men vet inte riktigt vad man ska ha för färg och så.. verkar det vara hyfsat tåligt när det är ommålat tror du? Vad använde ni för färg, slipade ni innan osv? Jättetacksam för svar! Ha en bra fredag :)



Mvh Elin

2011-01-21 @ 14:01:48
Postat av: Malin W-H

Grymt foto!

2011-01-21 @ 17:21:23
Postat av: sara

Tack fina Malin!



Elin, jag köpte vår färg här i Shanghai, ett amerikanskt märke tror jag. Jag slipade lite innan jag målade men inte så mkt. Vågar inte uttala mig om det är tåligt eller inte, misstänker att det inte är lika tåligt som när det är omålat. tur är att bjursta borden inte e så dyra så inte hela världen om det går åt skogen tänkte jag -)

2011-01-22 @ 08:39:19
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0