I sminkväskan


Jag gillar verkligen makeup stores produkter, det enda som inte går hem hos mig är deras rouger som ger mig utslag. Foundation, concealer och de flesta av mina ögonskuggor är dock inhandlade på makeup store.



Just nu har jag helst Chanel Rouge Cocos läppstift på läpparna. Jag har valt färg nummer 2, perle.



Tja, varför inte slänga in favoritparfymen också, Dolce and Gabbanas the one. En annan storefavorit är Chanels Madomaselle Coco.






Ola amigos!
När ni läser det här är jag ute i djungeln och vandrar, förhoppningsvis njuter jag också av den vackra naturen och den friska luften. Precis som lovat har jag dock förberett ett litet inlägg om dagen till er, ni har nämligen visat er vara en kräsen skara. Behändigt då att det går att förbereda :-).

 

 

Idag tänkte jag passa på och visa er mina sminkfavoriter. Jag tillhör dem som lägger en snabb make up varje dag. Jag känner mig naken, trist och blek utan. Till vardags blir det alltid foundation, concealer, rouge och mascara. Ibland även en diskret ögonskugga. Jag är förtjust i både läppstift och lippgloss och bär alltid med mig mina favoriter i väskan, det brukar bli något lager om dagen. Dock blir det sällan så att läpparna håller sig målade hela dagen, jag glömmer helt enkelt bort att fylla på :-). Till fest jobbat jag mycket med ögonen. Lägger en kraftigare ögonskugga och fyller i fransarna med svart kajal.

 

 

Mitt "problem" är att jag är mycket förtjust i makeup stores produkter, vilka så klart inte går att få tag på i Kina. Jag har tänkt att jag under våren ska försöka hitta en foundation från ett märke jag kan få tag på här så att jag slipper planera mitt smink-användande ett halvår i förväg. Har du några tips?

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Lyxhustru

Clinique har grymma foundations!

Tror de har allergi-garanti oxå, vilket innebär att man får pengarna tillbaka om man kan påvisa allergi. =)

2011-01-30 @ 13:13:19
URL: http://www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Ja visst är det jobbigt att byta bort sina favoriter, jag har alldeles för många favoriter jag köper upp lager av. Tex när jag bodde i England fick jag en favvo kräm som hjälper mot allt möjligt så köper ett lager varje gång jag är där, samma sak självklart med en del svenska produkter. Annars tycker jag Dior har jättebra smink, speciellt deras Mascaror.

2011-01-31 @ 12:25:04
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: sara

Tack för tipset tjejer!

2011-02-06 @ 02:23:37
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0