Inget nytt under solen

Morgonens yoga-utsikt!

 

 

 

Godmorgon bloggen! I Shanghai skiner solen som aldrig förr och jag skiner ikapp. Det är inte ofta men ibland vinner mitt huvud över min trötta kropp och jag lyckas kräla mig ur sängen en halvtimme tidigare. Idag var en sådan morgon och jag inledde dagen med 20 minuters yoga följt av 10 minuter meditation. Sedan känns hela världen i balans :-). Jag förstår inte att det ska vara så svårt att komma upp på morgonen när jag vet hur bra jag mår av det. Hur tusan kommer det sig att latmask-Sara vinner nästan jämt?! Det får bli ändring på det!

 

 

Annars så ser det ut att bli en helt vanligt tisdag med jobb hela dagen och träning på kvällen. Inget nytt under solen idag. Men det är ju så med vardagar, de är skrämmande lika. Hihihi, minns så tydligt när jag pratade med några vänner om just vardag. Några längtade efter vardag och rutiner medans andra (läs jag) flyttade till andra sidan jordklotet för att fly just vardagen :-). Jag gillar att vi är så olika! Hur är du, uppskattar du vardagens rutiner eller försöker du fly undan dem?

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Christin

Åh yoga hade varit bra för mig. Min mage är helt galen efter lite felaktiga kolhydrater. Inte i balans! Men vanlig träning ikväll gör nog också gott.



Jag satte ihop alla inlägg till 30 bilder i lördags. Tyckte också att listan var kämpig men att bläddra igenom bilder vid ett tillfälle kändes ok! Fast jag gick tillbaka och ändrade lite igår.



Om vardag så har jag börjat gilla det. Min kropp mår bra av så fasta rutiner som möjlig. Hittar jag utmaning på annat sätt så blir det inte tråkigt. Just nu önskar jag att det var mindre utmaningar och bara rutiner som jag lätt hann med! Och jag längtar alltid till frihet, men det är väl en annan sak? nä dags att kliva upp i sängen och kicka igång dagen. Inte så sugen, trött och...trött...

2011-02-22 @ 07:54:51
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: lovisa

sv: nej jillian har grym kropp!

2011-02-22 @ 08:06:43
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: RESESNACK

Känner igen det där! Det borde inte vara så svårt att komma upp ur sängen alltså!



Tack så mycket, vad kul att du tycker det!

2011-02-22 @ 09:35:00
URL: http://res.se/blogg/resesnack/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0