Det blommar!

Vinskåpet just nu, med vackra vita orchideer på toppen. De ser ut att trivas bra brevid buddah :-).

 

 

 

I helgen var vi på blomstermarknaden, åh vad jag tycker om denna marknad. Jag kan gå där i timmar och strosa men i helgen var Micke med och då går det lite fortare :-). Det var längesedan jag var där sist och alla våra blommor i hemmet har blommat ut för länge sedan. Inomhus har vi mest orchideer (hade gärna haft ett olivträd också men har inte hittat något) och de blommar ju ut med jämna mellanrum. Här i Shanghai kan jag inte få dem att blomma om hur mycket jag än försöker. Märkligt föresten, i Sverige var det aldrig något problem med att få mina orchideer att blomma om. Här dör alla mina blommor efter någon månad och sedan är det dödfött att försöka få dem att blomma igen. Kanske på grund av all aircon? Inte hela världen dock då en stor blomma enbart kostar 35kr, gotta like Shanghai.

 

 

Helgens orchide-köp resulterade i att den stora fågelburen åkte ut på balkongen igen och tre ståtliga orchideer intog hedersplatsen på vinskåpet. Jag tycker att det ger ett lite "snällare" intryck istället för den stora svarta buren, vad tycker du? Fågelburen verkar trivas ganska bra på balkongen, numera fylld med vårlökar och värmeljus.

 

 

 

Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Christin

Åh nu vill jag oxå bo i Kina!! Löööv!

Tyckte att det blev bra på skåpet. Har lite svårt för burar. Men på balkongen med lök o ljus låter super! Bild kanske?

Kramis

2011-02-15 @ 09:39:26
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: sara ♥

Kul att du gillar det! Ska se om jag kan foto balkongen till helgen. Behöver ju lite ljus :-)

2011-02-16 @ 06:17:29
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0