Moganshan




I bergsområdet Moganshan låg dimman tätt och skapade en nästan trollsk upplevelse






Vi kom naturen lite närmare.







Vi pausade på en liten uteservering och hamnade brevid en kinesisk familj. Jag blev kändis direkt och fick ställa upp på fotografering. Boysen hade ingen chans, jag tog all uppmärksamhet. Som tack fick jag en rova av kidsen. Funderar fortfarande på vad det kan betyda...







Dagen avslutades med en öl och kortspel. Nice.



Man blir desperat när man bor i betongens mecka Shanghai. Igår la vi 7 timmar på att transportera oss fram och tillbaka till bergsområdet Moganshan och det var värt det. Moganshan är ett resmål jag verkligen kan rekommendera dig som söker en kinesisk naturupplevelse inom räckhåll från Shanghai. De bambuklädda bergen bjuder på frisk luft, svalare temperatur och långa hike-möjligheter. Stort plus i kanten att kineserna är få och naturupplevelsen är på riktigt. Du slipper fågelkvitter från högtalare och reseledare med megafoner.

 

 

Till Moganshan kommer du enklast genom att ta ett tåg till Hangzhou (ca 1,5 h) och sedan taxi till bergen (ca 1 h). Om du väljer att sova en natt i bergen kan hotellet hjälpa dig med upphämtning från tågstationen i Hangzhou. Kontakta "the lodge" för hjälp med bokning. Om ni är två personer som åker kostar dig en helg i bergen ca 500kr/ person.

 

Tåg: 140kr/person

Taxi till bergen: 100kr/person

Hotell: 200kr/person

Inträde: 80kr/person

 

 

 

 

Kärlek

Sara



Kommentarer
Postat av: Malin

Sv; hahaha din kommentar va ju klockren., visst va det lite vitsigt ;)



Vilka upplevelser du är med om sötaste!!! Hade jag inte haft lilla MIra (som fyller ett i morgon :O) så hade vi kommit.



Puss love

2010-09-23 @ 09:48:44
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/
Postat av: Lyxhustru

Vilka otroligt fina foton!! Ser helt underbart ut!

2010-09-23 @ 10:21:45
URL: http://www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com
Postat av: Nina

Ååå vad vackert! Jag blir riktigt saknig! KRAM!

2010-09-23 @ 12:04:39
Postat av: Cita

Såg jättehärligt ut! Kan tanka mig att man saknar naturen om man bor mitt i en storstad.

2010-09-25 @ 23:58:59
Postat av: sara ♥

Tack sötisar!



Nina, jag är saknig efter dig!

2010-09-26 @ 12:02:07
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0