Tisdag goes fredag

Det blir en hemmakväll i Shanghai denna tisdag. Har lite shoppingfynd som ska komma till sin rätt i lägenheten på 21a våningen. Vill du se resultatet?

 

 

 

 

 

 

Tisdagkväll i Shanghai men det känns som fredag! Vi är nämligen lediga imorgon, kineserna firar mid-autom festival. Jag har gjort lite efterforskning bland kollegorna men jag har inte helt förstått vad det är kineserna kommer att fira under morgondagen. Mid-autom festival inträffar dock alltid då det är fullmåne och de flesta av mina kollegor kommer att äta tillsammans med sin familj och titta på fullmånen om möjligt. Låter lite små-mysigt!

 

 

Jag kommer att åka upp till bergen tillsammans med 5 grabbar, Micke är så klart en av dem. Är inte helt övertygad om konceptet, minst 6 timmars transport och högst sannolikt massor av regn. Vad gör man inte för en naturupplevelse?! Jag hoppas på en långhike bland de bambuklädda bergen, trevligt sällskap och god mat. Låt oss se vad vi kan åstakomma.

 

 

Innan dess har jag som sagt en tisdagskväll att njuta av. Är sugen på att laga något gott som inkluderar kantareller men misstänker att det är mitt kantarell-sug är svårt att tillfredställa i Kina. Får kanske bli någon annan smarrig svamprätt.

 

 

 

Kärlek

Sara


 


Kommentarer
Postat av: Maxiander - A

Upp i bergen låter ju också mysigt, eller?



Anyway, nu ligger fler bilder på bloggen!



http://www.maxiander.se/herr-fru-%E2%99%A5-2/



/A

2010-09-22 @ 13:31:10
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Cita

Blev nyfiken på firandet. Kan det vara höstdagjämningen(som inträffade dagen efter här i Sverige) de firade?

2010-09-25 @ 23:57:43

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0