Jag har lagt min röst


Jag och Per röstar. Micke fotar :-)







Igår gick vi och röstade. Det är viktigt att rösta. Att inte rösta tycker jag är att inte ta till vara på att man har turen att leva i en demokrati, tycker man inte om ett enda parti kan man rösta blankt. I Australien får man böta om man inte röstar. I Kina får man inte ens lov att säga vad man tycker. Det är viktigt att rösta, tror ni fattat det nu :-).



Well, det var inte det jag skulle skriva om, jag skulle ju berätta om hur det går till att rösta i utlandet. Det var inte så dramatiskt. Vi gick helt enkelt till Svenska generalkonsulatet där de byggt upp två små bås. Så plockade man sin lilla lapp, stoppade i ett kuvert och gav till de som jobbar där. Man var tvunget att visa sitt pass. Intressant är att eftersom jag är utskriven ur Sverige få jag bara rösta i riksdagsvalet, inte i kommunvalet. Så i mitt röstkuvert ligger bara en liten lapp. Nästa vecka går alla Shanghairöster i samlad trupp till Sverige. Så nu vet ni det. Nu håller jag tummarna för aliansen :-).





Kärlek
Sara





Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker också man ska utnyttja sin röstfrihet!



Eftersom jag inte är utskriven (än) tänkte jag rösta när jag är i Sverige nästa helg.

2010-09-05 @ 16:52:03
URL: http://annaibyen.blogspot.com/
Postat av: sara

det tycker jag låtee BRA :-)

2010-09-06 @ 02:07:29
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0