Ica a la Kina


En vanligt dag vid köttdisken, vässa armbågarna!





Fruktavdelningen har världens smartaste system. Alla måste till tanten för att få sina grönsaker vägda. Trångt?! Nä inte alls!



Promotions. Notera, tre brudar med var sin mic. Japp, alla använde dem samtidigt. Tvärst över te-avdelningen stod 4 tjejer till, lika så vid fiskdisken…




Jag tycker inte om att handla mat (fråga Micke som numera kör pepptalk med mig innan ett icabesök). Det är så totalt oglammigt att trängas och knuffas över en tråkig burk pasta (och dessutom betala för eländet) att jag blir på dåligt humör redan innan jag kliver in i butiken. Ofta är det för varmt, det finns alltid någon skrikig unge och köerna är långa. Som pricket över i:et får man kånka på tunga kassar hem. Usch, verkligen inte min favvoritsyssla. Däremot lagar jag mer än gärna mat, lite motsägande, I know.

 




Att handla mat i Shanghai har visat mig en ny typ av lidande. Ica kan slänga sig i väggen. Det du tycker är trångt i en Ica butik ekar tomt i en mataffär i Kina. Alla tusentals mat-shoppare har dessutom var sin kundvagn, vilket man kan tro de misstagit för en plogmaskin. Fruktdisken är värst. För att pocka på alla kunders uppmärksamhet används megafoner och micar, vilka i alla fall överröstar barnskriken. Puh, nej att handla mat är verkligen inte my cop of thee!

 

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Ok, jag som tycker att det är ganska jobbigt att handla mat här... ;)

Det stod förresten i tidningen för några dagar sen att svenskar köarn MINST i världen, trots att vi är så kända för våra köer... Men summa summarum blev det minst antal minuter per person i kö...

2010-09-03 @ 07:30:18
URL: http://www.freedomtravel.se

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0