PyjamasParty

 
IKEA Shanghai Finance System Team dressade i sina finaste pyjamaser. Det tillsammans med dessa männiksor jag spenderar mina vardagar :-).





Undertecknad tillsammans med min nya chef Frank iklädd en sidenpyjamas från espri. Själv äger jag ingen pyjamas, jag sover a natural. Det passar sig dick inte alls på en firmafest så hoppade i mina myskläder :-).



The Big Boss, Jon från UK.




Ibland är det mycket stora skillnader på kineser och västerlänningar. Firmafest är en sådan skilland. Som du nog redan gissat så var det dax för firmafest igår, med det underbara temat pyjamasparty! Firmafest på IKEAs ekonomiavdelning i Shanghai går till så här:


18.00 Middag. Inom loppet av 5 minuter har alla väldukade bord forvandlats till grisig sörja. Till maten dricks det te eller läsk. Rödvin om man sitter på samma bord som den västerländska chefen.

18.30 Middagen är klar

19.00 The Big Boss håller tal

19.30 Lekar

20.00 Middagen är över och alla piper fort som attan in på rummen för att spela kort och leka lekar.



Jag är något besviken på de kinesiska firmafester jag varit på hitills. Ingen vd som rockar sig alldeles för svettig på dansgolvet, ingen från it-avdelningen som strippar och inga småfulla par som hånglar på toaletterna. Dagen efter är det ingen som är bakfull, eller ens det minsta trött. Kvällen har heller inte bjudit på det skvaller som annars hållt igång fredagsfikorna tills det var dax för nästa fest.


Som tur är har jag tre västerländska kollegor att hänga i baren med efter middagen. Det blev en kväll med barhäng och en spelkväll för min del. Även om jag föredrar barhäng så finns det en nytta med att hänga även med mina kinesiska kollegor. Dessurom är det lite småmysigt att spela spel. Det är helmysigt att slippa både bakfyllan och ångesten. Men jag hade gärna dansat på borden, med chefens slips runt huvudet...




Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, underbart!

Gött att chefen antagligen köpte sin pyjamas typ 5 minuter innan avfärd, med tanke på att "köpvecken" fortfarande är kvar. Alternativt har han en ayi med dille på att stryka även efter vikning ;)

2010-10-19 @ 16:50:30
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: annelie berg

Haha, låter underbart ändå tycker jag!

2010-10-19 @ 22:42:34
URL: http://annelieberg.se
Postat av: Malin

Hej fina Sara, nej naken kommer man inte till fester!



Hur går det med nya chefen? Det har du kanske skrivet men jag missat....



Puss

2010-10-20 @ 22:47:35
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0