Hej på er!


Bild från Hotel Cinnamon in Hanoi, de kunde verkligen konsten att tänka på detaljer.




Söndagkväll och åter i Shanghai. Vi kom tillbaka från vår Vietnam-semester igår och har tillbringat helgen till att komma ikapp. Handla mat, träffa vänner, tvätta, blogga... Jag tog lite halvsemester från både dator och mobil i Vietnam. Skönt, har du inte testat att stänga av moilen några dar rekommenderar jag dig att testa på nästa semester.



Vi är nöjda med vår vecka i Vietnam, mest nöjda är vi med båtturen i Halong Bay. Dock måste jag säga att Vietnam inte gjort något stort intryck på oss. Allt var bra men vi saknade wow-känslan. Stränderna var fina men Malaysias är bättre. Maten var god men slår inte det Thailändska köket. Städerna var häftiga men saknar Shanghais skyskrapor. Mopparna var många men förpestade luften. Ja, du ser. Nästa resa ska vi försöka hålla oss borta från städerna, en långvandring i Yunan lockar :-).




Önskar er en härlig söndag vänner. I Shanghai försöker jag leva kvar i resornas värld några timmar till innan det är dax för att återgå till jobbet.




Kärlek
Sara







Kommentarer
Postat av: Jonathan

Hej!



Jag läste just ditt inlägg och vill tipsa dig och dina läsare om Unity Lines spa-resor till Polen. Polen har en historisk kurortstradition med en rad spahotell i natursköna omgivningar. Läs mer här:



http://www.unityline.se/erbjudande/kampanjerbjudanden/hotellarrangemang/spapaket



Likea Unity Line på Facebook för att få chansen att vinna en

kryssning till Polen: facebook.com/pages/Tavla-och-vinn-en-kryssning-med-Unity-Line/140776032632140?ref=ts



Kanske något för dig?



Allt väl



/Jonathan, Unity Line

Postat av: Hanna

Hej!

Jag håller med, fantastiskt skönt att stänga av mobilen! :)

I dina Vietnamtankar håller jag också med till mångt och mycket. Thailand har bättre mat, städerna känns med oorganiserade och skitiga, dock hade vi väldigt fina strandupplevelser på ön Phu Quoc som ligger väst om fastlandet, på gränsen mot Kambodja. Men det var också det enda de hade, bra stränder ;) (och väldigt god sea food)



För oss blir det kanske Malaysia nästa gång, då kanske du får tipsa på bra stränder/städer lite innan :)

2010-10-11 @ 12:36:10
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: annelie berg

Bra tips!

2010-10-11 @ 14:23:11
URL: http://annelieberg.se

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0