Släkten


Farmor Vesta, sommaren 2010





God morgon! Gick igen bildarkivet lite snabbt denna morgon och hittade denna fina bild på min vackra farmor från i somras. Ser ni några likheter? När det gäller mitt utseende så brås jag nästan bara på min pappa, den kvinna jag är mest lik i släkten är min faster. Ansiktsform, läppar, tanduppsättning, hårfäste, kroppsform, rynkorna i pannan... allt kommer från min pappas sida. Så rimligtvis borde det finnas en möjlighet att jag ser ut typ så här när jag är strax över 80 år :-). Det är lustigt det där vem man är lik, jag är som sagt min far upp i dagen, från min mamma har jag bara fått mina händer och min ögonfärg (mina händer är för övrigt så lika min mammas att jag ibland får flashbacks till min barndom av att titta på dem). Är det så för dig med, är du mest lik en förälder?



Jaha, det är lustigt det här med att blogga, orden lixom bara flyger iväg av sig själv. Jag hade inte alls tänkt blogga om mina släktband men se där, så blev det :-). Nu hinner jag inte med så mycket mer, jobbet väntar. Önskar dig en härlig tisdag!







Kärlek
Sara







Kommentarer
Postat av: annelie berg

Söta farmor :)



Jag är lik pappa, samma näsa & ögon. Han är så vacker! ;)

2010-11-09 @ 13:30:06
URL: http://annelieberg.se
Postat av: sara ♥

Visst är farmor söt :-)

2010-11-10 @ 04:23:33
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Emma (Emmisen)

Jag är mest lik min mamma på utsidan (kopior säger vissa) :)



Ha en bra dag!

kram //Emma

2010-11-10 @ 11:59:01
URL: http://emmasutsida.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0