Shintori

Shintori, med dess öppna kök. Designen faller mig verkligen i smaken.



Shintori ligger på Julu lu 803 (nära Fumin lu). Det är svårt att hitta dit, håll utkik efter denna lilla gång.





I måndags var jag på tjejmiddag, den sista för Ellinor. Nu befinner sig Ellinor i Amsterdam på alldeles nya äventyr och jag håller mina tummar för henne. Vi valde att fira av Ellinor på Shintori, en japansk restaurang. Det är grymt snyggt på Shintori som ligger i en gammal lagerlokal. Snyggt, så snyggt. Kockarna lagar mat i ett öppet kök som ger lite "hells kitchen" känsla. Servitriserna är klädda i svart och har "ninja-band" runt huvudet. Tyvärr måste jag erkänna att maten är så där… Jag blir ständigt besviken på Shintoris (snygga) rätter. Jag hade ett minne av att sushin var god så jag beställde den i måndags, mitt minne svek mig. Dessutom är det ganska högljutt på Shintori vilket också drar ner betyget.

 

 

 

Det är verkligen synd att maten på Shintori inte faller mig i smaken, för det är snyggt. Så snyggt!

 

 

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller med, det är verkligen SNYGGT!

Vi har dock bara varit inne och kikat, inte ätit där än. Nu känns det dock lite tveksamt om vi ska testa :) Med dem priserna måste det ju vara gott!!



Lunch någon dag låter toppenbra! Gärna inte i matan dock :) Om jag kan slippa köttfärssås, lax eller kinakäket nån dag så hurrar jag!

2010-11-18 @ 12:09:03
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: annelie berg

Vilken snygg restaurang! Synd bara att matupplevelsen inte var toppen. Men det är toksnyggt!

2010-11-18 @ 12:55:47
URL: http://annelieberg.se
Postat av: Linnéa Geiger

Jag har ätit där jag med, då var meten helt ok.. men inte lika imponerade som designen.



Jag svarade i min blogg men jag copy paste här med:



Hej Sara! vilken fin blogg du har! Jag har, som du säkert läst, spenderat några år i SH jag med. FANTASTISK STAD! Känner du Per Lundmark eller hans dotter Julia, han är IKEA nisse han med.



Hoppas du har det toppen!

2010-11-18 @ 15:23:53
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: sara ♥

Hanna, håller med,vi skippar matan!



Linnea, sån tur att inte alla tycker lika :-)

2010-11-19 @ 04:29:39
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0