Shenzhen


Min LV travelbag har satts på prov för första gången idag. Den klarade testet med bravör. En snygg, smidig väska med plats för allt man behöver för 2 nätter på hotell. Perfekt weekend-bag med andra ord. Här står den färdigpackad på soffbordet. På bilden kan du även skymta både den nya mattan och det nya side-bordet :-).





Så var jag då framme i Shenzhen. Det är snabba ryck här känner jag, har inte riktigt hunnit berätta för er att jag kommer att spendera två nätter i Shenzhen denna vecka. Jag ska på utbildning, igen. Då denna utbildning följer samma tema som den förra, att hålla i internutbildningar så är jag mycket förväntansfull. Mannen (svensk) som ska hålla denna utbildning har ett mycket gott rykte så ska bli intressant att gå utbildning för just honom.


Lite synd är det att jag ska åka iväg just denna vecka. När jag kommer tillbaka till Shanghai på onsdag har Micke precis hunnit sticka iväg två nätter på jobbresa i Wuxi. Så vi går om varandra lite kan man säga. Speciellt synd att vi går om varandra är det denna vecka då vi firar 4 år tillsammans på torsdag. Vi planerar dock att ta igen det med buller och bång på fredag med en riktigt romantisk dinner.


Önskar att jag kunde skriva några inspirerande ord om Shenzhen innan jag signar ut men so far har jag bara sett staden i mörker genom ett taxifönster. Jag kan dock konstatera att det är varmare här än i Shanghai, ca 20 grader och jag har sett ett helt gäng palmer längst vägkanterna. Jag bor på ett hotell i utkanten av staden så vi får se hur mycket stad jag hinner med. Misstänker att det mest blir hotellet som jag kommer att utforska. Nu planerar jag att gosa ner mig tillsammans med en av filmerna jag tagit med och njuta av att jag inte kan göra så mycket annat. Vi hörs imorgon igen vänner!





Kärlek
Sara






Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt med utbildning och lite resa, synd att ni går om varandra så. Det blir ju lite så här känns det som. Kl är nu 21.30 och jag sitter och väntar på att C ska komma hem från jobbet nån gång..



Självklart delar jag bilderna med dig.

På USB och lunch i veckan? När du hunnit tillbaka och kommit ikapp med maillådan? Annars mailar jag över några om du vill blogga om det :), har ju din bloggmail här. Får se om det går, det är ju lite slätt ibland det här nätet!



H det så bra där nere!

KRAM

2010-11-29 @ 14:36:58
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: annelie berg

Hoppas du får en trevlig vistelse och att utbildningen är bra. Micke kanske inte är med dej just nu, men vi är i alla fall det! Kram!

2010-11-29 @ 15:23:39
URL: http://annelieberg.se
Postat av: Hanna

Nu har jag skickat några bilder till din hotmail!

2010-11-29 @ 17:23:13
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Nicky

Gud vad jag längtar tillbaka till Asien när jag läser din blogg! :) Jättesnygg väskar, I like ;)

Postat av: sara ♥

Tusen tack Hanna! Vi kan v'l ta en lunch ändå? Torsdag passar mig perfekt!



Annelie, hihi vad söt du är :-)



Nicky, ja det är ngt magiskt med asien!



KRAM

2010-11-30 @ 01:04:29
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0