Nybakat bröd


Detta bröd anlände nyss till dörren. Ett exempel på den utmärkta service som går att finna i Shanghai.

 

 

 

Hej fredag! Det var verkligen inte länge sedan det var fredag sist men det är lika härligt för det! Just denna fredag hälsade oss med nybakat bröd, lyxigt.

 

 

Man kan ha många åsikter om Shanghai men en sak är säkert, det går verkligen att få en bekväm vardag här om man bara vet hur man ska göra. Bröd till exempel kan lätt bli ett problem här, det är svårt att få tag i gott, nyttigt bröd. Vi har gått på många nitar ska jag tala om. Nu har jag hittat en ett företag som säljer tyskt bröd online och som sedan leverar brödet till dörren varje fredagsmorgon. Så på torsdagar klickar jag numera hem veckans bröd och på fredagsmorgon ca klockan 08.00 anländer det nybakta brödet till dörren. Suveränt tycker jag. Extra bra är att det inte är nämnvärt dyrare än att handla samma bröd i butik.

 

 

Denna fredag har jag annars inga stora planer. Jag är riktigt sugen på att svänga ihop något riktigt smarrigt här hemma ikväll. Har kyckling, bacon och grädde i kylskåpet vilket det nog ska gå och göra något gott av. Lägg till ett gäng levande ljus och sedan tror jag faktiskt att fredagen är räddad. Imorgon ska vi på 80-tals disco så vi kan behöva en slow fredag att "ladda" på.

 

 

Vi hörs senare vänner, jag följer ju listan så innan dagen är slut ska jag berätta för er om min bästa vän :-). Önskar dig en härlig fredag till dess att vi "ses" igen!

 

 

 

Kärlek

Sara



Kommentarer
Postat av: Lollo

hej!!!

nu när flytten närmar sig vill vi gärna veta mer om detta med brödet!!:D berätta! :D

och tack för en bra blogg! :)

2010-11-19 @ 19:59:50
URL: http://ninjaxlollo.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Klicka bara på länken så hittar du all info! Kul att du snart är på väg!

2010-11-22 @ 02:16:50
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0