# 09 Min tro

Jag har en tatuering som jag gjorde när jag var 21, då hade jag funderat på den sedan jag var 16. Hihi, tatueringen är faktiskt ett kinesiskt tecken och är placerad precis nedanför min högra höft. Även om just ett kinsiskt tecken på höften har en viss fjortisklang så älskar jag denna tatuering (har faktiskt en till, mkt mer orginell som jag inte älskar). På min höft står nämligen hela min tro, summerad i ett litet tecken. Det står ljus.

 

 

Jag har en stark tro på ljuset, på det goda. Jag tror på att ett litet ljus kan lysa upp det mörkaste rum. Mest av allt så tror jag på att det finns ett ljus hos alla och jag tror att bara man vill så vinner ljuset, lätt. Jag tror på en ljus värld.

 


Just det, Gud. Ja, jag tror på Gud. Hon är ljus.



Vad tror du på?






Kärlek
Sara





Kommentarer
Postat av: Caroline Dahl

Så himla trevligt igår, tack tack! Va verkligen en film som fick en att fundera lite över livet! Det är nyttigt ibland. Kul med din tatuering! Jag har faktiskt också en tatuering - som jag gjorde samma dag som jag fyllde 18. Haha! Jag var lite rebellisk på den tiden. Det är ett japanskt tecken som jag inte berättar vad den betyder.. Inte här iaf, kan viska det i ditt öra nästa gång vi ses. ;) Den är bara liten och den sitter på svanken. Tur att jag inte gjorde nått större, det hade jag fått ångra rejält. Vilken fin betydelse med ljus! :) Kram kram



P.s glöm inte skicka orten dit vi ska flyga, så ska vi titta på flygbiljetter under dagen/imorgon. Tack! D.s.

2010-11-22 @ 03:16:12

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0