preview



En liten preview av sovrummet med tillhörande utsikt. Jag väntar med fler bilder tills vi är helt klara, det är roligare att visa er en färdig lägenhet. Igårkväll låg jag i sängen och blickade ut över stora Shanghai, emellanåt ter det sig fortfarnade overkligt att jag bor i denna jättestad!






Sista lediga dagen närmar sig sitt slut. Jag hade inte haft något emot att gå hemma och pyssla några dagar till men plikten kallar. Dessutom vet jag att de tre resternade jobbdagarna kommer att bli allt annat än lugna, så fort jag sätter mina (i Kina stora) fötter på kontoret kommer jag tampas med utmaningar som jag inte riktigt klarar av. Men det är väl så jag växer, hoppas jag. Mitt nya jobb är mer krävande än mitt förra vilket nästan bara är kul, dock känner jag hela tiden en liten oro över att göra fel...



Mina 5 lediga dagar kan jag annars sammanfatta i två ord, sjukdom och flytt. Det verkar som att jag smittat min älskade M, idag har det varit hans tur att lida av halsont och huvudvärk. Jag själv är nu feberfri (efter 5 varma dagar) men fortfarnade pangförkyld. Kan inte låta bli att fundera över om det kan vara svininfluensan jag åkt på, en normal förkylning är inte så här seg. Hmmm?! I vilket fall som hellst så går det åt rätt håll!



Innan jag stänger ner datorn så vill jag passa på att flika in ett stort grattis till min älskade syster Nina som igår fyllde 25. Hipp hipp HURRA! När jag frågade henne vad hon önskade sig blev svaret "att du kommer hem och firar min dag". Ibland gör det ont att bo på andra sidan jorden. Till båda vårs glädje kommer hon hit om en månad tillsammans med farmor, då ska jag fira henne big time!




Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: frida

det ser fint ut, snart kan jag skicka lite bilder på mitt lilla hus på mailen... det går framåt...

2010-05-04 @ 16:39:11

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0