Micke på jobbet


Mickes företag, Inter IKEA Centre Group tar över Kina! Micke hjälper till :-)



Under vår tid i Kina är det just detta Micke ska åstakomma, ett shoppingcentre i anslutning till IKEA. Detta är en modell på den jättebyggnad som om bara några år ska stå i full skala i staden Wuxi.



Mickes företagsmiddag, i Sveriges paviljong. Eller rättare sagt uppe på svenska paviljongen.




Igårkväll var Micke som bekant på jobbmiddag i svenska paviljongen. Jag följde aldrig med, var hemma och tog hand om mig och min envisa förkylning istället. Nu efterhand fick jag i alla fall titta bilderna som jag delar med mig av till er.



För er som inte har koll på Micke tänkte jag uppdatera er om hela anledningen till varför vi bor i Kina, Mickes jobb. Micke arbetar med projektledning av ett shoppingcentre som ska byggas i Wuxi, 10 mil utanför Shanghai. Han ska alltså bygga ett helt vanligt shoppingcentre som Väla eller Entre, bara mycket större. Vad som kopplar ihop honom med IKEA är att det är just IKEA som kommer att äga shoppingcentret. Numera försöker IKEA alltid att bygga ett shoppingcentre brevid IKEA butiken och på så vis slå två flugor i en smäll. Så nu vet ni vad Micke pysslar med på dagarna!






Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Spännande!

Jag skulle gärna besöka Shanghai, men jag vet inte när det blir av. Jag har fått för mig att Shanghai är väldigt olikt resten av Kina, stämmer det? Och på vilket sätt? Är det också så att det bor mycket västerlänningar i Shanghai?

2010-05-04 @ 20:45:40
URL: http://www.freedomtravel.se

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0