Skyddande klänning

Den klassiska gravid-klänningen. Ser du en kinesisk kvinna i detta plagg är sannolikheten stor att hon är gravid.

 


Min chef är gravid ♥. Jättekul för henne då jag vet att hon längtat efter barn länge. Hon är något äldre, 36 år, träffade sin man i oktober förra året, gifte sig i december och nu har hon en liten bebis i magen. Behöver jag tillägga att hon är en kvinna som vet vad hon vill ha?!

 

Jag fick reda på den stora nyheten några dagar efter alla. Alla mina kollegor fattade galoppen då chefen kom till jobbet i en ny klänning. Tydligen bär många gravida kvinnor i Kina klänningar gjort av ett speciellt tyg. Detta tyg ska skydda barnet från strålning från datorer, mobiltelefoner etc.  Fiffigt och väldigt effektivt! Alla fick ju reda på den stora nyheten på samma gång, förutom jag då…

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Låter ju fantastiskt praktiskt! Men springer man runt i den klänningen varenda dag då...? Låter ju ganska trist, man är ju ändå gravid i några månader om man säger så...

2010-03-09 @ 07:23:40
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: sara

Haha! Ja visst är det praktiskt :-) och JA, de har klänningen varje dag. Dock har de klänningen ovanpå de vanliga kläderna så antar att de tar av sig klänningen då de kommer hem och inte sitter framför en farlig dator :-)

2010-03-09 @ 07:36:04
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0