Rött och grönt

Under min kinesiska lektion igår fick jag lära mig att det rött och grönt inte passar ihop. Efter lite efterforskning bland mina kollegor fick jag intrycket av att det var av allmän uppfattning. Rött och grönt är inte två färger man ska bära samtidigt.

 

Jag har inte fått ett solklart svar på varför men alla referar till att det är kläder för bönder. Gröna sidenbyxor och en röd sidenskjorta är tydligten klassiska plagg för kinesiska bönder, därmed matchar inte dessa färger. Tack, då vet jag det. Inga gröna sidenbyxor till mig då!

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

oh no!

för det har man väl alltid drömt om, ett par gröna sidenbyxor!!!

2010-03-04 @ 18:43:04
Postat av: sara

visst har man :-)

2010-03-05 @ 03:27:24
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0