Pricy!

Vad har muslie och elle gemensamt?! Jo de är båda rysligt dyra i Shanghai!






Då min kropp för tillfället kämpar mot en förkylning och protesterar med halsont och tunga bihålor vilar jag idag från träning. Istället tänkte jag bidra till hälsan med en ekologisk sallad varför jag tog en tur till cityshop, en matbutik med västerländska varor. Jag fick dock en mindre chock när jag stod vid kassan och skulle betala (som alltid då jag besöker cityshop). Det är verkligen inte allt som är billigt i Shanghai! Att leva i Shanghai har inneburit en lättnad för plånboken på många plan, men långt ifrån alla. Idag gav jag 65 kr för 500 g muslie, 28 kr för 200 gram fetaost och 35 kr för ett paket tyskt ekologiskt rågbröd. Hjälp, snacka om att vara desperat efter bra råvaror! Till råga på allt gav jag 60 kr för att kunna bläddra i en elle utan kinesiska tecken...




Kärlek
Sara

Kommentarer
Postat av: Malin

Sötaste, får jag lov att länka till din sida, tycker att du skriver så bra!!

Kram från en vårglad skåning

2010-03-30 @ 15:48:02
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0