När katten är borta...


När katten är borta äter Sara soppa. Enligt Micke är inte soppa riktig mat, speciellt inte grönsakssoppa. Så idag har jag passat på att laga potatis och purjulökssoppa med svamp. Inspirationen hämtade jag hos min vän Malin.




Micke är nu nyss framkommen till Hong Kong och jag har en ofrivillig hemmakväll. På schemat stod egentligen 8 km på löpbandet men jag var så grymt hungrig då jag kom hem från jobbet att jag var tvungen att äta först. Sedan måste man ju smälta maten och jag hade 80 blinis att steka... Summan, ingen träning idag. Får smita upp innan jobbet imorgon istället för att bli av med springet i benen :-).



Det är bråda dagar denna veckan. Har jobb upp över öronen och lite smått panik på jobbet. Tjejen vars jobb jag ska ta över den 1 april lämnar om 1,5 vecka. Innan dess måste jag lära mig allt hon kan samt hålla en workshop med mitt nya team, hjälp! Ser dock verkligen fram emot både workshopen och det nya jobbet så det fixar sig säkert. Imorgonkväll ska jag träffa ett investeringsföretag för att ta reda på om de kan förvalta min lilla pengahög. Trots att jag är ekonom har jag inte tagit mig tid att på riktigt reda ut mina finanser och då jag nu själv måste tänka på tråkigheter som pension kan det vara en ide med lite proffshjälp. Det bli inte sämre av att diskussionerna kommer att ske på glammiga Vue restaurant med tillhörade fyra rätters. Om inte annat kommer jag i alla fall att investera i lite god mat.



Nu kallar sängen för min del, ska ju vara fit for fight 06.30 imorgon för att ta mig an löpbandet!





Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad tyckte du då? Blev det grädde eller mjölk?



Kramen

2010-03-26 @ 14:10:10
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/
Postat av: sara

Mumsigt!!! det blidde med mjölk!

2010-03-27 @ 11:50:25
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0