Hej måndag!


Tacksamma ord att börja en ny vecka med! Det är aldrig för sent att bli den du vill vara och göra det du vill göra! Varför inte låta denna veckan bli den då vi tar till vara på vår andra chans!

 

 

 

Välkommen måndag! Shanghai inleder veckan med en tjock grå dimma, roligare start på veckan kan man ju tänka sig. Dock så lovar väderprognosen bättre väder i veckan, skönt! Än så länge har Lars och Annika bara fått uppleva Shanghai under tjocka moln, hoppas på blå himmel åtminstånde en dag så att vi kan åka upp till 101a våningen och titta på staden som aldrig tar slut.

 

 

Veckan som kommer är tämligen färdigplanerad. Lars och Annika åker tillbaka till Sverige på torsdag så fram till dess kommer jag att spendera mina kvällar tillsammans med dem. Det blir restaurangbesök och förhoppningsvis några partier skitgubbe. Vi har spelar mycket kort i helgen, ett underskattat nöje enligt mig. Idag planerar jag även att hinna en snabbis inom HM innan jag möter upp dem för middag, jag måste köpa strumpbyxor inför torsdagens galakväll! Har redan börjat fundera över vilken klänning som ska få äran att följa med på denna galakväll. Helst hade jag så klart köpt en ny, men det hänger redan många blåsor i gadroben som väntar på att få luftas lite.

 

 

På tal om något helt annat så måste jag dela med mig av en ganska otrevlig upplevelse. Jag har vaknat flera nätter i rad av kvinnoskrik. Det är något otäckt som pågår i någon av de närliggande lägenheterna. Både jag och Annika låg vakna i natt och lyssnade på stön, skrik gråt och dunsar. Riktigt obehagligt! Hade jag bott i Sverige hade jag ringt polisen pronto men här fungerar det inte riktigt så, de förstår inte heller engelska… Om det forsätter får jag kontakta hyresvärden, jag kan ju inte ligga och lyssna  på något som låter som misshandel utan att göra något. Usch!

 

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Emma ("Emmisen")

Fy sjutton va läskigt, ni bor kvar på GG eller? kram Emma

2010-03-15 @ 08:18:14
URL: http://emmasutsida.blogg.se/
Postat av: sara

ja, det är inget kul alls... och ja, det är på GG. skumt eller hur?!

2010-03-15 @ 10:23:03
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Kontakta hyresvärden genast och be honom/henne att kontakta polis. Hör du det igen kan du ju försöka lokalisera lägenheten för att kunna ge mer fakta.



Om det är så att du hör det så tydligt är det ju högst troligt att det är misshandel/prostitution eller liknande. Jag inser att kinesiska myndigheter inte reagerar på samma sätt som de svenska men om du anmäler har du iallafall gjort ett försök.

2010-03-15 @ 16:27:36
Postat av: sara

Du har rätt Lotta, n¨ästa gång jag hör ngt ringer jag hyresvärden!

2010-03-16 @ 04:13:53
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0