Baofang

Jag och mina kollegor på middag. Min chef Jessie i mitten, jag med en något mer klädsam hudton än den jag har nu…

 

 

 

När man går på restaurang tillsammans med kineser ser vanligtvis besöket lite annorlunda ut än mot hemma. För det första så föredrar kineserna att äta kring runda bord. Praktiskt då man i Kina inte beställer in en rätt per person, istället delar man på alla rätter som kommer till bordet. Mitt på det runda bordet finns en rund platta som går att snurra på, på så vis är det lätt och smidigt att plocka åt sig av alla olika maträtter. Jag gillar detta sättet att äta. Micke också, då slipper han nämligen att dela ut smakprov till sin nyfikna flickvän :-).

 

 

Kineserna föredrar även att inta sin måltid i "baofang", privata rum. De flesta restauranger erbjuder därför dels en "vanlig" restaurangsal, dels många små privata rum. Då jag går ut och äter med mina kollegor går vi alltid in i ett litet rum och stänger sedan dörren om oss. Detta har jag lite svårare för, jag tycker att en stor del av charmen med att gå ut och äta är omge sig med lite folk. Men smaken är som baken!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad fint det ser ut, måste kännas speciellt för dig att få vara med om detta!!

Klart du får länka till min men jag skriver inte lika intressant som du gör... Känn dig inte tvingad!!!



Nu ska vi ut i regnet på promenad.

PoK

2010-03-31 @ 13:14:24
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0