Att blogga om bloggar


Bra förebilder!





I looove Blondinbella och Carolina Gynning! Coolare brudar får man faktiskt leta efter! I mångas ögon är de dumma blondiner med stockholmsdialekt eller sillisar men den uppfattningen delar absolut inte jag.




Nu ska krypa till korset och erkänna att jag följt bådas bloggar av och till i ett år och enligt mig är de långt ifrån pantade blondiner! Båda tjejerna har skräddatsytt deras egna karriärer och är enligt mig drivande, framgångsrika och ambitiösa karriärskvinnor. Blondinbella är 19 år och har skrivit en bok, har ett eget klädmärke, driver en av Sveriges mest framgångsrika bloggar och har signat ett miljonkontrakt med spotlife. Gynning är den vråpiga big brother donnan som även hon skriver böcker, har sin egen parfym, gör TV och kan livnära sig på sin konst om hon vill.  Nä, jag tycker att dessa brudar är lysande förebilder på 2000-talets kvinna som vågar vara sig själv trots omgivningens påhopp. För visst är det så, i alla fall i akademikernas värld att vråpiga blondiner inte står högt i kurs, de kallas ytliga och korkade. Blondinbella och Gynning har tagit den dumma blondinen och förvandlat henne till en snygg kvinna med klös. Jag hejar på dessa snygga, fixade, shoppinggalna, rika, framgångsrika, drivande entreprenörer, you go girls!





Om du vill se ett klipp där Blondinbella intervjuar Gynning så klicka här.





Kärlek
Sara

Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0