Ai


Jag älskar att småpyssla hemma, men det där med storstädning slipper jag gärna. En lyx som faktisk är möjlig att unna sig i Kina.

 

 

 

 

Sedan jag flyttade till Kina har jag en ny kärlek, vår ai. Ai betyder tant och är även ordet för hemhjälp. När man tilltalar sin hemhjälp gör man det med ordet ai. Det är inte ett dugg konstigt eller nedlåtande på något sätt, det är helt enkelt bara det hon är. Nå, det var inte poängen, det handlade ju om varför hon var min nya kärlek.

 

 

 

Vår ai besparar mig oändligt mycket irritation. Hon fyller på fruktfatet, handlar mjölk, bäddar sängen och tar bort störiga dammtussar från golvet. Hon förgyller vårt vardagsrum genom att se till att det alltid står en bukett blommor på matbordet och hon springer små extra ärenden. Hon fungerar precis som magi, jag kan lämna frukostrester framme och ändå ha ett städat kök när jag kommer hem, underbart. Hon är bra för min riktiga kärlek också! Hur många par gnabbar inte om disk, tvätt, toalettrengöring…? Well, inte vi. Är något fel så är det ju bara att skylla på ain, praktiskt! Men som med alla kärlekar har vi haft små duster, som när hon färgade Mickes vita skjorta rosa. Men säg den kärlek som är fläckfri…

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Anna G

Förvisso låter det härligt med städhjälp men hade hellre haft kockhjälp...

2010-06-14 @ 15:25:20
Postat av: Inga

Underbart! Försöker övertala min karl om detsamma här i Italien men dessvärre är det nog inte lika billigt. Helvete!;-)

2010-06-14 @ 15:34:17
URL: http://fromingawithlove.blogspot.com
Postat av: Malin

Sv; visst upprepar sig historien, om och om igen..



Jisses vad skönt att ha en "Ai".. När du kommer hem kan du va min ju Sara! DU vet ju hur man ska göra ;)



Puss

2010-06-14 @ 22:38:02
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Tänkt om vi kunde låta bli att se ner på människor som tar hand om hem och barn i Sverige... Liksom, what´s the problem? Massor av unga tjejer åker till USA och jobbar ett år som au-pair, och det är jättefint och bra och utvecklande och spännande. Men om de skulle göra samma jobb i Sverige, då är det plötsligt jättefult... Kan nån förklara!!??

2010-06-17 @ 06:39:13
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Two olsson sisters

låter härligt!:D hur kommer det sig att ni flyttat till Kina? Låter jättespännande!:D//Emma.

2010-06-17 @ 07:50:48
URL: http://www.twoolssonsisters.com

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0