Polerat



På Helen Spa finns det färger i all oändlighet. Du finner Helen Spa på NanChang lu 120 eller Julu lu (nära Fumin lu)

 

 

 

 

Att flytta till Shanghai har inneburit ett stort lyft för mina naglar. De har gått från bortglömda klor till välpolerade prinsessnaglar. Numera skiner de nästan alltid i rosa, rött eller lila. Emellanåt, som nu, får fingernaglarna till och med glänsa i en fransk manikyr. I Shanghai är nämligen det mer regel än lyx att titt som tätt koppla av med manikyr och pedikyr och du finner nagelställen i vart och varannat hörn.

 

 

Det är billigt att få proffspolerade naglar i Shanghai, om du vill riktigt billigt (80 kr för händer och fötter). Jag har dock lärt mig att det lönar sig att betala lite mer, då sitter lacket kvar tills man själv väljer att ta bort det. Mitt (och tjejernas) favvoritställe är Helen Nails and Spa, här får du manikyr och pediky för totalt 200 kr. Då ingår det personal som kan engelska, te, en liten kaka och amerikanska skvallertidningar. Myyys! Jag rekommenderar både killar och tjejer att sätta av 2 timmar för lite nagellyx då de besöker Shanghai.

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra tips! Det ska jag komma ihåg!

Själv gick jag nyligen till ett pa på Dagu lu, kommer inte ihåg vad det hette, men det är det första när man kommer österifrån, också mycket bra! Nyöppnad nageldel, och de var väldigt trevliga och noggranna. Tre veckor sedan och tånaglarna ser precis lika bra ut som då! Men, lite dyrare, så nästa gång blir det nog ditt tips!

2010-07-04 @ 04:25:38
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0