Utan skyddsnät

Jag har gjort det, bara så där. Det fanns ingen återvändo längre så jag gjorde som med plåster, tog bort det snabbt som tusan. Jag står numera på skakig mark utan skyddsnät. Det känns nervöst, lite ängsligt men jag väljer att tänka POSITIVT. Det kommer att gå bra!

 




Det är A-kassan som sätter min värld i gungning. Efter en viss period som utlandssvensk är man inte längre berättigad A-kassa. Där är jag nu så jag sa upp mitt abonemang idag. Nu står jag utan finansiellt skydd när vi flyttar hem igen. Om man väljer att byta mellanmjölkslandet mot  en lite mer kryddig tillvaro får man nämligen inte längre ta del av de väl utarbetade skyddsnät man annars tar för givet. Men det är det värt :-)





Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Anna G

du kommer klara dig utan. annars är det bara att gå med när ni är tillbaka i det mjölkrika landet.

2010-01-06 @ 20:17:42

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0