Orient rome


Micke på Orient Rome badhus, Shanghai 2010



Som jag noga beskrev i häromdagen var fredagens kvällsaktivitet ett besök på ett av Shanghais badhus, Orient Rome. Detta badhus är med på listan över Shanghais bästa badhus och fast jag bara besökt ett är jag benägen att hålla med. Det var rent, fräscht med bra kvalite. Något man inte alls kan ta som en självklarhet i Shanghai.



I omklädningsrummet på Orient Rome står det många skyltdockor iklädda pyamaser man kan få köpa.



Efter att spenderat en kväll på Orient Rome tycker jag numera att ett badhus besök är ett måste för varje Shanghai-besökare. Det är en väldigt udda men positiv upplevelse. Jag vågar sätta tusen spänn på att du inte kan finna något i dess like i Sverige. Besöket börjar på badhuset SPA avdelning. Där kan du bada i olika pooler, duscha, basta, borsta tänderna eller bara hänga. Allt gör du spritt språngande naken (utom jag som knallade in där med bikini, en mycket malplacerad bikini). Det bästa med SPA-delen är de berömda bodyscrubbsen med efterföljande massage. Då ligger du naken på en brits brevid massa andra nakna kroppar och låter en skrubbtant skrubba hela dig. För herrarna är den en skrubbfarbror som gör jobbet. Tydligen gör de verkligen sitt jobb och skrubbar ALLT. Jag valde ingefärsskrubb och sedan blev jag insmord i honoung. Kommer du väl över nakenheten var detta sjukt nice!



Inte helt säker på om det var trosor eller kallingar man fick...


Spelavdelningen inredning var djungelinspirerad och full med rökande kineser.



När du är färdigskrubbad och ren får du små trosor och en pyamas innan det är dax för nästa avdelning. Här möts tjejerna och killarna upp och har sedan mycket att välja på. Det finns biorum och TV rum där man kan ligga och gosa, se på en film, äta och få massage. Man kan välja att köpa till ett VIP rum och få ett alldeles eget rum att hänga i, du kan spela spel, kort eller majong.





Vi satt i våra pyamaser, åt kinamat och tittade på kinesisk underhållning tillsammans med 300 nyskrubbade kineser. Happy Friday!


Ett sista alternativet är att titta på en show. Det var en något surrealistisk upplevelse att kliva in i en stor sal men 100-tals kineser iklädda pyamaser som alla klappar i takt till en låt framförd av en kinesisk transa.  Surrealistiskt men SJUKT kul!




Kärlek
Sara






Kommentarer
Postat av: Caroline

Hahahaha, detta låter helt underbart!!

2010-01-24 @ 12:19:05

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0