Nytt år, nya drömmar

Så här i årsskiftstider funderar jag mycket över mål och mening med livet. Vad vill jag, hur vill jag, vad vill jag inte? Under vår semester på Filippinerna var fokus just 2010 och vi funderade mycker över hur vi vill forma det nya året. Jag tror att medvetna planer och tydliga mål gör resan mot ett bättre liv lättare. För visst kan det alltid bli bättre och det finns alltid någon dröm som kan uppfyllas :-) Jag ska inte avslöja alla mina/våra drömmar och planer här, en del vill jag ha för mig själv men tänker dela med mig av några stycken.

 


Livsnjutare

2010 är året då Micke och jag ska njuta ordentligt av livet. Vi kan i ärlighetens namn vara lite lata ibland och byta en god hemmagjord sallad mot en stressad hämtmiddag, glömma att tända ljusen och slänga oss i soffan. Under 2010 anstränger vi oss det lilla extra, tänder ljus, nyttjar vår balkong och äter oförskämt god och nyttig mat! Till vår förebild har vi vår goda vän Laurel som alltid ser till att tillföra det där lilla extra till livet!



 

Hälsa

Att bli hälsosammare finns nog på mångas nyårs-listor, så även på vår. För vår del innebär det mer motion och mer hemmalagad mat. Att göra skillnad på vardag och fest och spara godiset till helgen (något jag tummade på redan idag då jag fick i mig några rutor marabou efter lunchen. Men så är jag ju sjuuuk). En annan aspekt är att försöka komma ut ur Shanghai med jämna mellanrum för att andas FRISK luft, en bristvara i våra storstadsliv. Jag vill även börja undervisa träningsklasser igen. Om allt går som jag vill kickar jag igång redan i Februari!

 


 

Resor

Micke och jag delar passionen att resa. Hade vi kunnat hade vi inte gjort annat än att fara land och rike runt och bara upplevt. However, budjet och jobb sätter vissa gränser! Under 2010 ska vi fokusera mer på jättelandet Kina och försöka komma iväg på många weekends. Dels i närområdet runt Shanghai men även till Xian där de brömda krigarna står och till Guilin där vi vill se stora teodlingar. Jag skulle även gärna ta en tripp till vackra Xiamen. Vi vill göra en större resa i höst, Tokyo står högt upp på listan likaså Tibet. Sedan blir det minst TVÅ Sverigebesök under 2010, sommar och vinter!

 

 

 

 

Bloggen
Jag drömmer om att dubbla antalet läsare till mig blogg. Hjälper du mig? 







Vad drömmer/planerar du för under 2010?



Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Anna G

Jag drömmer om att få må bra och hitta en sysselsättning jag trivs med.

2010-01-05 @ 10:59:26
Postat av: sara

Det låter som en riktigt BRA dröm :-)

2010-01-06 @ 02:24:49
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Kan verkligen rekommendera er att resa till Xian. Det är helt fantastiskt att gå runt och titta på krigarna. Sen ska man äta dumplings (Xian är dumplinghuvudstaden i Kina), gå på muslimska marknaden, och ta en tur upp i bergen. Just bergen är en riktig upplevelse. Gör det dock när det blivit lite varmare ute. Och glöm inte att betala någon för att sjunga för er längs med vägen:-)

2010-01-06 @ 05:43:21
Postat av: sara

Åh, tack för tipset Viktoria! En sjungande bergsvandring låter underbart :-)



KRAM

2010-01-06 @ 06:08:14
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0