Mitt 2009




Micke och jag flyttar till Shanghai, Kina och jag börjar blogga.

Sista Mars 2009 lämnar Micke och jag Sverige för att bege oss ut på vårt livs äventyr! Vi flyttar till Shanghai! Allt annat under 2009 överskuggas lite av denna stora omställning som påverkar alla delar av våra liv. Den trygga Malmö-vardagen byts ut mot ett intensivt och föränderligt Shanghai och varje dag blir en spännande upptäcktsfärd. Jag skriver mitt första blogginlägg och inser att jag trivs med det skrivna ordet på webben! Vi byter båda tjänst och antar nya utmaningar på jobbfronten. Jag uppfyller ett av min stora mål och blir IKEA anställd med personalansvar:-), något som jag verkligen trivs med. Vi träffar även många nya trevliga vänner från jordens alla hörn, även om det verkar som att det är svenskar som står oss närmast om hjärtat. Vårt Shanghaigäng tar form och vi inser vikten av vänner, nya som gamla. Samtidigt kan vi inte glömma vårt underbara liv i Skåne med alla hjärtevänner som finns där. 2009s skugga är saknaden efter våra nära och kära långt borta i svealand.










2009 var kantat med resor till jordens alla hörn. Vi hann med Zurich, Hongkong, Sverige, Malaysia och Filippinerna.

Årets första resa begav sig till Zurich där vi hälsade på Micke syster och hennes man. Vi bodde i en igloo och Micke stod på skidor för första gången i sitt liv. Det var en rolig syn :-). Vi åkte till Hongkong över en försommarhelg och förundrades över hur ordentlig staden är. Vi njöt av att bada i havet och av den skog som omger staden. Sommaren spenderade vi i älskade Sverige. Det var en resa i vänners och familjens tecken. Vi umgicks, åt mat, badade och MÖS i världens vackraste sommarland! I oktober tog vi en paus och stack till en paradisö i Malaysia tillsammans med vännerna Jenny och Micke. Det blev en riktig paradissemester med sol, bad, snorkling, mat, dyk och goda vänner. Julen firade vi på Filippinerna. Resan som kompenserade för en missad jul i Sverige. Det var en mysig semester och solen värmde våra frusna decemberkroppar. Dock är det redan bestämt att julen 2010 kommer att firas i Sverige!

 











Årets brölopp. ♥ Katja och Johan ♥ Maria och Mikael ♥ Karin och Nicklas ♥ Eva och Viktor ♥

Bröloppsinbjudningar börjar för första gången trilla in under 2009 där Micke och jag inbjöds närvära då kära vänner befäste sin kärlek för varandra. Tyvärr kunde vi bara deltaga vid två av bröloppen då de 8 000 kilometerna försvårar hemfärd. Jag var tacksam för de två vi kunde närvara vid och det var två helt underbara fester! Vi skålade högt för alla fyra par och önskar dem ett långt och lyckligt liv tillsammans. Än har det inte trillat in några bröloppsinbjudningar för 2010, men man vet ju aldrig :-)

 

 









Sara ♥ Micke

Micke och jag firar 3 år som par. Att flytta tillsammans till andra sidan gjorden har gjort oss till ett mycket mer sammansvetsat par och kärleken blomstrar som aldrig förr!














Träning

Jag pausar under 2009 min underbara hobby, att leda träningsklasser. Flytten tar för mycket tid och jag fokuserar istället på andra saker. Köper ett årskort på Shanghais bästa yogastudio och yogar så ofta jag bara kan. Mellan varven står jag på löpband i gymmet. Jag saknar gruppträning, både att leda och att bara gå som motionär. Något jag planerar att ta itu med under 2010!











 Besök ♥ Viktor ♥ Therese och Anders ♥ Åsa ♥ Ida och Tomas ♥ Mamma och Mormor ♥ Pappa, Cecilia och Fabbe ♥

Vi tar emot många Sverigebesök och njuter av dersa sällskap. Vi utforskar Shanghai tillsammans och visar glatt upp vår nya stad. Vi hoppas och önskar att de njöt av sin Kinasemester och håller alla tummar vi har för att de kommer åter snart! Under våren 2010 har vi redan en hel del besök inplanerade. Detta år försöker vi dock fördela våra besökare till ett gäng i månaden. Vi behöver en liten paus mellan varven :-)







Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0