Dagens i-landsproblem

Jag behöver klippa mig. Gjorde misstaget att låta en Fillipino klippa mina lockar och nu ser det ut som att ett barn tagit fram kökssaxen och klippt av några tesar på måfå. Sedan dess har jag haft håret uppsatt.



Frisörer är ett problem i Shanghai. Ofta kan de inte engelska och ännu vanligare är att de aldrig ens kännt på ett lockig hår. Det bådar inte gott då jag behöver både klippa och slinga. What to do? Jag får nog knalla iväg till de alldelese förskräckligt dyra internationella salongerna och hoppas på det bästa!



Chinaway, bild lånad av Ellinor







Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det är värt att gå till en dyrare för att bli njöd! Jag har aldrig varit så arg på mig själv som sist jag va på min budget salong... Redan imorgon bär det ev. av till en proffsigare frisör och då blir jag tvungen att klippa page pga min förra tabbe. Grr... Det få räcka med att köra "toffsen" på sommaren pga av att luftfuktigheten lockar fram lockarna som aldrig förr, på vintern är vi värda att ha utsläppt! That's it! Och då får det kosta några hundralappar extra!



KRAM

2010-01-06 @ 05:25:53
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/
Postat av: sara

Ja, det måste nog bli så. Ska boka tid till helgen hade jag tänkt. kan du inte återkomma imorrn med lite info om stället där du ska klippa dig. så vet jag om jag vågar gå dit :-)



sedan är det hög tid att ses tycker jag, det var ju flera veckor sedan sist!



KRAM

2010-01-06 @ 06:06:17
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kommer du ihåg att min syster och din pappa klippte av dina lockar när du var..tja ett år. Luggen skulle klippas men du satt inte still så det var lockarna som rök. Du förblev dock lika vacker.

Mamma

2010-01-06 @ 20:33:40
Postat av: sara

hahaha! vågar inte på stå att jag minns själv men minns att du berättat :-) hahaha

2010-01-07 @ 02:28:19
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0