En skön söndag


Micke utforskar Shanghai med nya ögon genom vår nya systemkamera. Han fick en fotokurs av mig i 30-års present som kickar igång i mars. Ser fram emot att under våren kunna visa Mickes nya Shanghaibetraktelser!




Vintern är åter i Shanghai och förra helgens t-shirtsmys är ett minne blott. Nu är det halsduk och mössa som gäller igen. Shanghai bjuder verkligen på snabba vändningar i alla aspekter. Är det något jag lärt mig under min tid här så är det att acceptera förändring och kunna hänga med i alla tvära kast. Det gäller på jobbet, i staden, bland våra vänner...



För vår del har vi en lugn helg utan några större överaskningar. Igår hann vi med en liten shoppingtur och middag med vänner. Det var planerat att festa loss men då halva styrkan fick förhinder omplanerades kvällen till en tidig sådan. Jag var tacksam för att kunna hålla helgen vit för en gång skull. Idag är det fixardag, vi har även hunnit med lite lägenhetsjaktl. Vi har som sagt hittat det bostadskomplex vi vill bo i, nu gäller det bara att hitta rätt lägenhet. Micke och jag har blivit två mycket kräsna och krävande hyresgäster så våra tidigare val har vi inte fått... Håller tummarna för att några av dagens lyor blir vår. Vi har spanat i oss på en lägenhet på 17e våningen och en på 20e. Hoppas!



Önskar dig en härlig söndag!


Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0