Vichy

Två räddare i nöden och ständigt på plats i mitt badrumsskåp!

 

 

Min hud och jag är åter tillbaka i normalläge efter gårdagens snabbshopping. Vinter i Shanghai har varit rena misshandlen för min redan så känsliga hy då jag ständigt befinner mig i aircon och föroreningar. Än så länge har jag bara en lösning på problemet- VICHY. Min hud har haft en tuff vecka då alla produkter tog slut på en gång och "min" VICHY butik stängt igen. Då man är på jakt efter en specifik sak kan Shanghais shopping vara förädisk, ungefär som att hitta en nål i en höstack… Med hjälp av min shoppingexpert Louisa och google lyckades jag igår lokalisera en ny butik som säljer underverket VICHY.

  

 

Jag kan verkligen rekommendera detta märke till er med känslig och torr hud. Jag får lätt allergiska reaktioner mot olika hudprodukter. Hela ansiktet svullnar upp och täcks av rött kliigt knotter, sexigt! Samtidigt behöver jag fukt. Jag provade cliniques hudprodukter i höstas som är helt utan parfym (det är inte VICHY) men det hela slutade med att min hud blev så torr att den sprack (ja, jag använde produkterna för torr hud)… Nu kommer jag troget att hålla mig till VICHY även om det kräver stora efterforskningar för att hitta en återförsäljare! I Sverige är den lätt att få tag på, det är bara att gå till närmaste apotek.

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0