Balans, harmoni, yin och yang


Jag önskar att jag hade kunnat slappat med samma stil som Marlyn, något obekvämt med en blomma i sängen bara... :-)




I Shanghai råder en solig förmiddag och jag ligger i soffan, äter choklad och sträcktittar på Greys anatomy. Jag hade kunnat vara ute i solen med en latte, solbrillor och vänner. Jag hade kunnat åka till Fuxing island, e ö utanför Shanghai jag aldrig sett innan. Men idag föredrar jag mysbrallor och hemmaslappning, trots att solen skiner. Hur mycket jag än gillar vänner, upptäcktsfärder och nya platser så behöver jag bara vara emellanåt. Balans, harmoni, yin och yang... Kärt barn har många namn.  



Dagens schema bjuder dock inte bara på mjukisbrallor och choklad, jag ska även köra 1,5 h yoga (längtar) och posta ett paket till min kära mor. Hon har beställt både en och två saker från Shanghais shopping som nu ska skickas hem till Sverige. Vem vet, kanske hinner jag slinka ner ner en liten överaskning. Vad kvällen har att bjuda på är ännu oklart. Jag känner dock inte för några stora utsvävningar, förra helgens kalasande räcker än. Balans, harmoni, yin och yang.




Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0