Uppdatering



Nästa gång jag klipper mig kan jag tänka mig denna hårfärgen



Vänner! Tittar in en snabbis mest för att visa ett litet livstecken. Vi har varit på weekend i Nanjing och då fick inte bloggen följa med. Återkommer med mina Nanjingbetraktelser då tid finnes.


Förutom en miniweekend har jag även hunnit med ett besök hos frissan i helgen. Äntligen, det har mitt hår väntat på länge! Jag gick dit tillsammans med en av Mickes kollegor. Hon är en brud med koll och framför allt kan hon kinesiska så jag kunde göra mig förstådd.  Vi tillbringade fyra timmar i frisörstolen och jag kom inte hem förrän halv elva igårkväll. Det är inte alltid positivt att vara västerlänning och därmed få extra uppmärksamhet. Jag har aldrig blivit så ompysslad eller fått håret tvättat så noga förr. Nice att de är seriösa men hjälp sån tid det tog! Summan är att jag äntligen har jag en anständig hårfärg (japp, de var DUKTIGA på att slinga o färga). Jag har även fått lugg, snelugg. Lite ofrivilligt men dock. Är inte helt övertygad än även om Micke gett godkänt, får återkomma med bilder :-)



Nu befinner jag mig i en stad två timmar utanför Shanghai, här ska jag tillbringa hela veckan. På schemat står första delen i en mycket efterlängtad ledarskapsutbildning. Nu måste jag rusa iväg mot lektion ett.




Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0