Tongli

 
På upptäcksfärd i Tongli tillsammans med mina kurskamrater, Mami från Japan och Eric från Shanghai.





Det har nog inte undgått någon att jag inte befinner mig i Shanghai denna veckan. Istället är jag i Tongli, en liten stad ca 2 timmars bilfärd från Shanghai. Tongli är en av de många vattenstäder som omger Shanghai och om man hör på namnet är de kinesiska byar som byggts runt en kanal. Karakteriskt för dessa är de vackra vita husen, gammal kinesisk arkitektur och mysiga båtturer. Jag tycker att dessa städer äl väl värt ett besök då de ger en mycket mer "äkta" och genuin känsla än Shanghai. Viken vattenstad du  mindre väljer spelar nog mindre roll. Zhujiajiao ligger närmast Shanghai och då det enligt mig räcker med en dagsutflyckt kan det vara skönt med en kort resväg. 

When in Shanghai: packa ner kameran och strosa runt, mys, testa traditionell mat och upplev en vattenstad!





Kärlek
Sara

 

 


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0