Nyårsfest

Temat på årets julfest var "tiger" då nästa kinesiska år är tigerns år (från 15 februari). Att vara född i tigerns år anses vara bra av mina kollegor och många ser fram emot detta positiva år!

 

  

I fredags gick jag på IKEAs stora nyårsfest vilket kan jämnföras med våra julfester. THE party of the year med andra ord. Förra året då jag var på Anotos stora julfest åt vi god mat, drack gott vin, rockade till företagets egna band och festade natten lång. Underbart KUL! I år på IKEAs stora fest lyssnade jag på falsk skönsång, såg på halvtaskiga uppträdande, åt upp maten på 30 minuter, var en av 4 som drack vin och gick hem klockan nio. Då var jag en av de sista som lämnade festen. De flesta av mina vänner har liknande upplevelser, det verkara vara så företagsfester funkar i Kina.



Jag saknar svenska företagsfester, att rocka loss tillsammans med mina kollegor och kanske till och med att göra bort mig lite. Jag tycker att det är supertrist att anledningen till att årets fest slutade klockan nio och inte klockan åtta var att alla väntade på "lucky draw" (lotteri). Men men, you win some, you loose some.

 

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0