Semesterdagar

Dessa små godingar är nästan exakt lika gamla som mig. Min mor köpte dem min allra första jul när jag bara var ett par månader gammal. Hon tyckte att det behövdes i alla fall ett litet julpynt när det fanns ett barn i huset. De har åkt fram varje jul sedan dess.



Ännu en vacker vinterdag att vakna till denna julsemester. Som sig så bör på semesterdagar har jag tagit det lugnt denna morgon, legat kvar i sängen och läst. Just nu läser jag boken bakom filmen "eat pray love". En helt underbar bok, jag är nästan förälskad i alla vackra meningar om livet. Hihi, jag är en riktigt bokmal och igår köpte jag hela åtta böcker bara till mig. Butiksbeträdet frågade lite försiktigt om hon skulle slå in några av dem. Nej, svarade jag, alla är till mig! Vad underbart svarade hon och så förenades vi en liten stund över kärleken till böcker.


Idag kommer min andra kärlek till Helsingborg. På tiden tycker jag, igår missade han en middag med hela tjocka släkten. Han hängde med sina vänner istället. Idag blir det lunch och fika med min far, sedan ska vi på konsert med min mamma-familj och alla respektive ikväll. Jag hoppas på att klämma in en lång strandprommis någonstans mellan alla familjeaktiviteter.


Vi hörs imorrn vänner, kommer inte att hinna bjuda på fler inlägg idag. Men som sagt, vi ses ju imorrn!





Kärlek
Sara

Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0