Solig weekend


Hösten i Shanghai är ljuvlig! Första helgen i december och löven börjar äntligen skifta färg, vackert!




En sådan helg Shanghai har bjudit på! Klarblå himmel, smoggfri luft (i alla fall klar) och upp mot 20 grader. Helt underbart! Vi firade andra advent med att äta brunch på en ute-servering i goda vänners lag. Sedan gick vi riktigt lång prommis, det var så varmt att vi inte hann ta många steg innan jackorna åkte av. Vädret i Shanghai är dock lite kryptiskt och det verkar som att vinter kommer imorgon med natt-temperaturer ner mot nollan. Men ändå, att man får njuta av vår-temperaturer i december är fantastiskt!



Det blev en skön helg med mycket mys. Vi nyttjade Shanghais uteserveringar både lördag och söndag. Dessutom fick jag inhandlat de flesta julklapparna. Nu har jag bara ett litet julklapps-projekt kvar och sedan är jag redo för att åkta till Sverige för att fira jul! Under helgen hann vi även med ett svensk julbord och även om det varit 20 grader utomhus så lyckades värdparet förmedla julkänsla. Granen var klädd och det bjöds på allt från glögg, till köttbullar, till jansons. Behöver jag tillägga att jag rullade hem?!


Nu kallar en helt vanlig jobbvecka. Denna veckan har jag inga utbildningar på schemat utan jag kommer snällt att få sitta framför min datorn nästan hela veckan. Jag är inte så förtjust i dessa "dator-veckor" även om de är nödvändiga. Det är bara att bita ihop och jobba på.


Hur ser din vecka ut min vän? Några planer?





Kärlek
Sara




Kommentarer
Postat av: Fru Björnsson

Lite avis faktiskt när jag läser din blogg, +20 grader och klar luft! Wow det saknar jag här på ön.

2010-12-06 @ 08:07:42
URL: http://srilankainmyheart.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej vännen!

Här har vi ca 10 cm snö och jag försöker sälja smycken så gott det går.

Flytten börja närma sig slutet men det är en massa fix kvar!

Trivs som fisken i vattnet, dricker nu kaffe och solen skiner utanför på snön, ska iväg med juvelerna i em.

Kram på er båda!

2010-12-07 @ 11:28:39
Postat av: sara ♥

Fru Börjesson, ja vädret är verkligen underbart här nu!



Jenny, va KUL att du hör av dig. Skönt att höra att du trivs hemma i snön!

2010-12-08 @ 02:18:18
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0