Goddiebagen från Sverige


Delar av goddie-bagen från Bella. Jag saknar verkligen tidningar, speciellt inredningstidningar. För mig är det vardagslyx på hög nivå att få gosa ner mig med Sköna Hem. Med i påsen kom även några påsar djungelvrål men det är inte så många kvar nu...




Puh, jag hade en jobbig resa hem igår. För en flight som ska ta ca 2h så spenderade jag 8h på att ta mig hem. En tät dimma över Shanghai hade försenat flyg under hela dagen. Jag måste säga att denna jobbresa enbart har varit jobbigt. Jag kan tycka att det är kul att få resa lite med jobbet men denna gång han jag inte så mycket som att placera en utanför hotellet och då är det bara drygt med en lång flygresa. Visserligen så vägde innehållet i utbildningen upp för den tråkiga resan men jag hade mycket hellre gått den i Shanghai.


Well, nog klagat, nu är jag ju tillbaka i storstaden och jag fick faktiskt träffa Micke igår. Tanken var att han skulle vara på jobbresa men den förkortades med en dag i sista sekund så igår kväll hann vi i alla fall krama om varandra. Ikväll befinner har sig däremot i Wuxi.


Jag kan tala om att dimman ligger tät över Shanghai även idag och att stanna hemma och mysa hela dagen lockar betydligt mer än att ta mig in till jobbet. Men jobba måste man sägs det :-). Jag har ett hel gäng möten att klara av under dagen, dessutom ligger man alltid back på mailfronten efter några dagar på resande fot så jag har att göra. Vad gör du idag? Jobbar du hårt eller har du lyxen att få slappa lite denna torsdag?






Kärlek
Sara



Kommentarer
Postat av: annelie berg

Tråkigt med resan, tur i oturen.



Blandade känslor för den här dagen, jag önskar att jag hade ett riktigt jobb att gå till men samtidigt njuter jag av en dag utan planer. Förutom gymmet såklart som alltig ingår i dagsplanen :)

2010-12-02 @ 09:59:57
URL: http://annelieberg.se
Postat av: Anette

Hej, det blev faktiskt riktig vinter här i Skåne, inte bara snöslask. Idag är det snökaos, snöar och blåser, så det är massor av snö på vägarna, så det är många som inte ens har lyckats ta sig till jobbet. Vi som är här får jobba för dem också!

2010-12-02 @ 12:54:17
Postat av: sara ♥

Annelie, låter lyxigt I mina öron :-)



Anette, jag hoppas att snön ligger kvar till jul!

2010-12-03 @ 03:38:51
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0