En sista kväll med fina vänner


Sjukt dåligt kort… Men det enda jag fann på kvällens kvartett. Filip, Zuzana, Micke och jag.

 

 

 

Idag har jag varit tillbaka på jobbet efter tre dygn i soffan. Lite tufft måste jag erkänna, tror att min kropp önskat ytterligare en dag med vila men det gick inte riktigt. Är ju på väg på två veckors semester och dagarna innan blir alltid lite smått hysteriska. Speciellt i Kina då resten av landet jobbar på som vanligt utan jul-ledighet.

 

 

Ikväll ska vi fira av finaste Zuzana och hennes Filip, det är deras sista kväll i Shanghai. Imorgon flyttar de hem till Prag. Det känns verkligen så fel, att Zuzana inte längre ska bo i Shanghai. Vi träffade Zuz och Filip våran första kväll i Shanghai, vilket även råkade vara deras första kväll här (Micke och Filip jobbar ihop). Sedan dess har vi hängt ihop, tacklat Shanghai tillsammans. Jag och Zuzana har vanligtvis sets flera gånger i veckan, vi har yogat ihop, gått på ladies-nights ihop, partat ihop, haft parmiddagar… Hur Shanghai kommer se ut utan Zuzana, det har jag inte vågat tänka på än. Ikväll blir det I alla fall skumpa, sushi och en lååång kväll i goda vänners lag.

 

 

 

By the way, igår skrev jag att jag inte sett en snöflinga sedan jag flyttade till Shanghai. Idag ligger det ett litet tunt snötäcke på Shanghais gator (på lördag är det dock 14 grader igen)!

 

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0