# 28 - Det här saknar jag

Idag ska jag skriva om vad jag saknar. Men jag tycker att det är intressantare att skriva om att jag inte saknar så mycket längre. När jag började fundera över detta ämne så inser jag att jag har funnit nya vanor och lösningar som ersatt mycket av det jag saknat. Trist vore det ju annars, vad är poängen med att flytta utomlands om man ändå bara ska sakna det svenska?! I början saknade jag mycket mat, nu drömmer jag inte längre om stora ostar, leverpastejsmackor och ljuvlig husmanskost. Det betyder dock inte att jag inte kommer att frossa hämningslöst i dessa svenska läckerheter under julen… Men jag går inte runt och dagdrömmer om kålpudding längre.

 

 

Men så finns det ju vissa saker som jag inte kan sluta sakna. Som min familj, jag längtar verkligen efter min familj. Jag kommer att sitta som en igel på mina familjemedlemmar under julen och bara njuta av att ha dem nära. Mina hjärtevänner, de saknar jag också så klart även om det är familjen som norpar förstaplatsen på "jag saknar" listan.



Och havet, jag saknar havet.

 

Vad saknar du?




Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0