# 25 - En första

Dag 25 på listan och jag ska skriva om en första. Det blir en repris av mitt allra första blogginlägg som skrevs den 31 mars 2009, dagen innan vi flyttade till Shanghai.






Hur bestämmer man sig för att flytta 8250 km till andra sidan jordklotet? Hur tar man beslutet att lämna vänner, familj och säga upp sig från jobbet för att kasta sig in i osäkerheten? Jag har vridit och vänt på denna frågeställning i månader oförmögen att fatta ett beslut. Jag har fortfarande inte ett väl genomtänkt och balanserat svar. Men ändå står jag här i ett virrvarr av flyttkartonger och resväskor och med en enkel flygbiljett till Shanghai... Hur hände det? Jag tog aldrig något beslut om att flytta. Valet gjordes istället någonstans mellan viljan att ta till vara på de möjligheter livet ger och rädslan för att en gång ångra det jag aldrig gjorde. Så nu är jag på väg mot mitt livs största äventyr. Iden om att blogga om den kommer faktiskt från Er, mina vänner och familj. Denna blogg blir ett sätt att hålla kontakten, berätta och beskriva mitt liv i fjärran öster. Min önskan och förhoppning är att även om jag är långt borta så kommer ni fortsätta att vara lika nära som nu!


Min kloka mor gav mig en flyttpresent. En liten fågel i keramik för att påminna mig om att jag inte flyttar från Sverige. Jag är en flyttfågel, borta under en period men som kommer tillbaka! Med den tanken så är det med förväntan, glädje och hoppfullhet jag stiger på planet mot Shanghai!


Så på återseende, nästa gång från fantastiska Shanghai :-)





Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Stines Drömhem

spännande att bo sålångt bort, hoppas du trivs

2010-12-07 @ 11:30:59
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: Ivana

Otroligt fint inlägg och du fick en bra flyttpresent, helt perfekt.

2010-12-07 @ 12:08:36
URL: http://ivanalipovac.com
Postat av: Christin

Hej!



Så otroligt roligt med din kommentar! Ska snarast möjligt läsa mer hos dig!

Kram Christin

2010-12-07 @ 15:38:43
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: sara

Stine, ja det är jättespännande!



Ivana, ja visst är fågeln fin! Tyvärr gick den dönder efter ett tag men bilden har jag kvar :-)



Christin, kul att du tittade in hit!

2010-12-08 @ 01:28:13
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0